χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing

 1) Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 12/4;

Από τη Δευτέρα 12 Απριλίου, επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, ημερήσια και εσπερινά, όλης της χώρας, καθώς και οι λυκειακές τάξεις των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις. Παράλληλα, συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, οι οποίες δεν έχουν κλείσει καθόλου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς.

2) Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των Λυκείων;

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει, όπως:

- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 

- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 

- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 

- η χρήση αντισηπτικών, 

- οι σχολαστικοί καθαρισμοί, 

- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

3) Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο, και θα πρέπει να γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

4) Πώς θα γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές Λυκείου, τα τεστ θα παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Το πρώτο τεστ μπορούν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου να το παραλάβουν από αύριο 8/4 σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή 9/4 στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ, το οποίο θα πρέπει να διενεργηθεί έως το πρωί της Πέμπτης 15/4.

5) Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.  

2. Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

6) Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

1. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Θα επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

7) Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

1. Για τους μαθητές, θα δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

3. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και θα επιστρέφουν στο σχολείο.

8) Γιατί προτεραιοποιήθηκαν τα Λύκεια έναντι άλλων βαθμίδων;

Προτεραιοποιήθηκε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους:

- γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα

- γιατί πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

Σχετικά με τις απουσίες 

Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου. ΥΠΑΙΘ οδηγία ΑΠ 8290/ΓΔ4 /25-1-2021

http://5lyk-petroup.att.sch.gr/newupload/2021.pub

Οδηγίες

για Άσκηση στο Σπίτι των μαθητριών/τών

από τον Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Δρ. Κων/νο Δ. Τάμπαλη   Σ.Ε.Ε. ΠΕ 11 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

Θερμά συγχαρητήρια  στο μαθητή του Β4 Απ. Χρήστου για την επιτυχία του στο διαγωνισμό φυσικής 2019 ΑΡΙΣΤΕΙΟ

Η δ/ντρια

Νίκη Ράπτη

και οι καθηγητές της Φυσικής

Α. Κορδοπάτης, Ει. Αθανασίου και Ι. Κανελλόπουλος

Την  Πέμπτη 7 ? 9 - 2017 όλοι οι εκπαιδευτικοί του 5ου ΓΕΛ Πετρούπολης θα απουσιάζουν σε πρόγραμμα επιμόρφωσης από 8:15  έως  13:45.  Για το λόγο αυτό παρακαλούνται οι γονείς και οι μαθητές του σχολείου,  που χρειάζονται να εξυπηρετηθούν για οποιοδήποτε θέμα,  να έρθουν την Τετάρτη  6 - 9 - 2017   ή  την Παρασκευή  8 ? 9 - 2017.

Παρακολουθήστε το βίντεο της παράστασης που ανέβασε η θεατρική ομάδα του 5ου ΓΕλ Πετρούπολης στο Θέατρο Πέτρας 21 Ιουνίου 2014

 

Την Τρίτη 21/2/2017 οι μαθητές της Γ΄Τάξης Ομάδας θετικού προσανατολισμού επισκέφθηκαν τον τομέα Αναλυτικής Χημείας στη σχολή ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠ.

Εκεί ενημερώθηκαν σχετικά με τις σπουδές στη σχολή από την καθηγήτρια κ.Ευαγγελία Παυλάτου.

Στη συνέχεια οι μαθητές εκτέλεσαν εργαστηριακή άσκηση «Δημιουργία οξειδίου του δισθενούς χαλκού με επίδραση καυστικού νατρίου σε θειικό χαλκό, καταβύθιση ιζήματος υδροξειδίου του χαλκού, διήθηση, ξήρανση και αναγωγή του οξειδίου σε καθαρό χαλκό με θέρμανση με φυσικό αέριο» στα Εργαστήρια Αναλυτικής Χημείας του 1ου έτους με τον καθηγητή κ. Κων/νο Κορδάτο και τα μέλη ΕΔΙΠ κ. Μπέττυ Τσακανίκα, κ. Αικ. Μικέδη, κ. Πηνελόπη Γύφτου, κ. Αν Γεωργιάδου και κ. Αλτζουμαίλη.

Κατόπιν είδαν το Ηλεκτρονικό Μικροσκόπιο και έμαθαν για τη λειτουργία του από τον κ. Πέτρο Σχοινά (Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών).

Είδαν το υγρό άζωτο να παγώνει μια λιμνούλα νερού με την εξάτμισή του και επισκέφθηκαν το «Βαρύ Εργαστήριο- pilot plant « της σχολής

Εκεί δυστυχώς ο χρόνος μας τελείωσε και δεν προλάβαμε να δούμε και τα εργαστήρια της ενόργανης ανάλυσης?

Οι μαθητές μας κατενθουσιάστηκαν από αυτή την εμπειρία.

Τους ευχαριστούμε όλους θερμά

Η Δ/ντρια 

 Ράπτη Νίκη

(Χημ.Μηχ. ΕΜΠ)

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ 19.566 ΜΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ... ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ!

Διαβάστε το κειμενο που υπάρχει στον παραπάνω σύνδεσμο . Το αφιερώνω σε όλους τους γονεις και τους μαθητές που "ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ" (sic) στα Φροντιστήρια για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια και απαξιώνουν το Δημόσιο σχολείο.

Παύλος Περδικάκης